Noutăți:

Trebuie să fii urmărit pe internet: campania de publicitate a Facebook care te vrea naiv

Încasările Facebook vor scădea vertiginos după o viitoare actualizare lansată de Apple, iar gigantul condus de Mark Zuckerberg vrea să te convingă de ”beneficiile” derivate din a fi urmărit în fiecare colț al internetului.

Întregul internet este construit în jurul reclamelor personalizate în funcție de ceea ce ai mai văzut online, pe ce ai dat click, ce aplicații folosești sau ce tip de divertisment consumi. Aceasta este normalitatea activității tale online. Cauți un aparat de bărbierit pe Google și două săptămâni vei vedea reclame doar pentru astfel de dispozitive. Intri pe Facebook și dai like la o pagină a unui producător de mașini și de zece ori pe zi vei vedea doar astfel de reclame.

În final, tu ești produsul din care Facebook face banii, deși ai crede în mod absolut eronat că accesul la cea mai mare rețea socială este gratuit. Facebook știe câți ani ai, educația ta, întreaga familie și ocupațiile lor, locația ta geografică curentă împreună cu toate deplasările tale, interesele și activitatea online de orice natură.

Apple consideră că ar trebui să există un mijloc mult mai civilizat de a face bani decât încălcându-ți dreptul la intimitate. Ca urmare, odată cu lansare iOS 14.5 pentru iPhone și iPad, fiecare aplicație pe care o ai pe mobil, inclusiv Facebook, trebuie să-ți ceară acordule explicit pentru a te urmări.

Pentru a te convinge că ai numai de câștigat din reclame personalizate, Facebook a publicat în urmă cu câteva zile un clip pe canalul propriu de YouTube intitulat Good Ideas Deserve To Be Found (Ideile bune merită să fie descoperite). Clipul de aproximativ un minut pe care îl poți vedea mai sus încearcă să-ți ”vândă” ideea că doar așa ajungi la micii întreprinzători care încearcă să supraviețuiască, dacă Facebook știe unde ai mâncat la prânz, ce alte aplicații mai ai instalate pe mobil sau, mai recent, ce ai scris pe WhatsApp.

Clipul are comentariile dezactivate, dar, dacă vrei să-ți faci o idee vizavi de entuziasmul internauților pe marginea inițiativei de marketing a Facebook, poți avea în vedere cele 5000 de dislike-uri față de 116 like-uri. (Sursa: www.playtech.ro).

Despre Radio Tequila România