Schimbare în Codul Rutier din România?! Un polițist a făcut o petiție online: ‘Opriți moartea’

România încă în fruntea UE la accidente rutiere

În ultimii ani accidentele rutiere au făcut din ce în ce mai multe victime. Nu există, din păcate, săptămână în care să nu auzim de accidente rutiere tragice pe șoselele din România. Mare parte dintre ele se datorează inconștienței unora, neadaptarea la condițiile de trafic, dar și din cauza infrastructurii pe alocuri. Cifrele dramatice sunt un semnal de alarmă tras din ce în ce mai mulți ofițeri de poliție rutieră. Un astfel de demers, o petiție online, a fost demarat de un polițist din județul Bihor.

România încă în fruntea UE la accidente rutiere

Din păcate, România ocupă un rușinos loc unu în topul țărilor europene, cu cea mai mare rată a deceselor ca urmare a accidentelor rutiere. România are cea mai mare rată de decese rutiere la un milion de locuitori din Uniunea Europeană. Cauzele sunt în principal ca urmare a condusului necorespunzător și a drumurilor slabe. În același timp, România rămâne cea mai periculoasă țară europeană pentru accidente rutiere datorită educației slabe a șoferilor și a calității proaste a drumurilor, spun experții.

„Cel puțin șase persoane mor zilnic în România în accidente rutiere. E prea mult.

Mai mult, accidentele auto sunt printre principalele motive pentru deces în rândul tinerilor ”, a declarat Marian Nedelescu, președintele AVAC.

Deși statisticile se îmbunătățesc încet, România rămâne cel mai periculos loc de condus în Uniunea Europeană în raport cu numărul de decese. La sfârșitul anului, Bucureștiul a fost în fruntea clasamentului UE în ceea ce privește numărul de decese rutiere pe milion de locuitori. Cifrele erau aproape duble față de media UE.

Șoferii care au depășit limita de viteză și nu au respectat drepturile pietonilor au fost cele două cauze principale ale accidentelor rutiere, spun polițiștii. Datele poliției au arătat că aproximativ 60% din aceste accidente rutiere au fost din vina șoferilor, pietonii fiind responsabili doar de 29%.

Multe accidente rutiere recente au fost cauzate de starea proastă a drumurilor. Ministerul Transporturilor a declarat că va aloca mai mulți bani pentru întreținerea drumurilor, dar nu au fost oferite cifre exacte.

„M-am săturat să văd cum mor oameni și copii nevinovați pe șoselele țării”

Cele mai recente accidente rutiere au lăsat familii îndoliate și adevărate drame. Accidentul rutier de pe DN2 – Buzău-Adjud a contorizat, din păcate, șapte persoane decedate, și alte șapte internate grav la spital.

Neadaptabilitatea șoferului microbuzului la condițiile de trafic și inconștiența acestuia a curmat viața unor familii întregi. Printre victime se aflau și copii minori.

Din ce în ce mai multe voci din cadrul Poliției Rutiere au început să se revolte și să ceară modificări ale Codului Rutier. Majoritatea cer pedepse mult mai aspre și limitări drastice. Printre aceștia se numără și Sebastian Drimbe, polițit rutier din județul Bihor.

Sebastian Drimbe a generat o petiție online prin care cere schimbarea legislației din Codul Rutier, petiția ajungând deja la peste 7.000 de semnături.

„Mă numesc Sebastian Drimbe și sunt polițist în județul Bihor. De 15 ani de când sunt în slujba statului și a cetățenilor, am văzut multe accidente rutiere cu victime. Multe, multe, parcă tot mai multe în ultimii ani. Printre victime, din nefericire, sunt și copii.

(..) Eu, unul, m-am săturat! M-am săturat să văd cum mor oameni și copii nevinovați pe șoselele țării. Amenzile nu sunt suficiente. Consider că singurul mod în care conducătorii auto pot fi determinați să nu mai accelereze iresponsabil, să nu mai depășească pe linie continuă, să nu mai urce băuți la volan și să conducă mai preventiv este înăsprirea măsurilor complementare la anumite abateri.”, spune Sebastian Drimbe în motivația petiției sale.

Stop accidente rutiere. Modificările propuse de Sebastian Drimbe la Codul Rutier

Petiția polițtistului a ajuns la peste 7.000 de semnături și cere modificări clare aduse legislației existente în Codul Penal. Multe dintre ele, de bun simț, altele mult mai dure, sunt necesare pentru a limita numărul de accidente rutiere, mai spune Sebastian Drimbe. Iată cam care sunt modificările cerute de Sebastian Drimbe în petiția sa:

„- pentru conducerea unui vehicul cu o alcoolemie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, suspendarea dreptului de a conduce pentru 365 zile (de la 90 de zile în prezent)

– pentru depășirea limitei legale de viteză cu peste 50 km/h, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 90 de zile în prezent)

– pentru depășire neregulamentară (depășirea pe linia continuă), suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)

– pentru virajul la stânga peste linia continuă, suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile (în prezent nu se suspendă)

– pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului electric, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)

– pentru utilizarea telefonului mobil la volan, suspendarea permisului pentru 30 de zile (pe lângă amendă și puncte de penalizare, cum este sancționată în prezent).

Știu că politicienilor li se va părea o inițiativă nepopulistă, dar vor trebui să facă ceva, pentru că aici nu e vorba de ei, ci de viața noastră și a copiilor noștri!

Vă doresc tuturor drumuri bune și să ajungeți în siguranță acasă la cei dragi!”, a conchis Sebastian Drimbe în petiţie.

Rămâne să vedem dacă petiția polițistului bihorean va crește ca număr de semnături și dacă cei în drept vor ține cont de aceste cereri. Petiţia poate fi semnată AICI.

(Sursa: www.playtech.ro).

Despre Radio Tequila România